Dagplejerne i Nørager

En lille dreng kigger ud fra et legetårn

Velkommen til Dagplejen i Dagtilbud Syd

Dagplejen består  pr. 1. august 2024 af 28 dagplejehjem. I Dagplejen er dit barn en del af en lille gruppe på 4 børn, der bliver passet og passende udfordret i dagplejers hjemlige omgivelser. Du vil møde engagerede medarbejdere, der i samarbejde med dig vil skabe en tryg og nænsom start i dagtilbud for dit barn.

Dagplejen er et pædagogisk miljø, hvor barnet har gode muligheder for at trives og udvikle sig og være sammen med omsorgsfulde og nærværende voksne.  Den mindre børnegruppe giver mulighed for mange interaktioner med den voksne i løbet af dagen, og børnene møder hver dag den samme voksne.  Vores mål er at børnene i denne ramme vil opleve en tryg hverdag, hvor de bliver set, hørt og taget alvorligt.

Hver enkelt dagplejer er en del af et legestuefællesskab med kolleger. Du kan læse mere om legestue ved at klikke på fanebladet " Legestue".

Alle dagplejere i Dagtilbud Syd uddanner sig  i relation- og ressource orienteret pædagogik ICDP, som er en integreret del af den pædagogiske praksis. De har senest i 2022 gennegået kurset Sprogklar, hvor de har dygtiggjort sig i barnets sproglige udvikling, og i at skabe gode sproglige miljøer for børnene.

Visitering af plads foregår udelukkende igennem Pladsanvisningen, og opskrivning foregår via den digitale pladsanvisning. Det betyder at den enkelte dagplejer ikke kan orientere dig om hun faktuelt har en ledig plads, selvom det kunne se sådan ud.

Dagplejernes sider kommer herunder

Der er lavet nye dagtilbudsområder i Rebild Kommune med virkning fra 1. august 2024. Det betyder at vi er i gang med at samle op på de tidligere distrikters hjemmesider og informationer, herunder også dagplejernes infosider. Vi forventer at alle oplysninger er tilggængelig igen her på siden ved udgangen af uge 32.