Hænder fra to personer bygger et hus af klodser med et hjerte på siden.

Gæstedagpleje

Hvis dit barns dagplejer har fri, er på kursus eller er syg, bliver du tilbudt gæstepleje til barnet enten hos en anden dagplejer eller i vores Gæstehus, som har til huse i Daginstitutionen Kronhjorten. Nederst her på siden finder du en folder, hvor du kan læse mere om Gæstehuset og finde kontaktoplysninger.

Vi kan ikke tilbyde en  fast gæstedagpleje til dit barn, men vi tilstræber, at barnet kommer til at møde så få dagplejere som muligt. Da vi først og fremmest er nødt til at bruge de åbne pladser (pladser ved dagplejere som ikke har indskrevet fire faste børn), kan du ikke forvente, at dit  barn kommer hos den samme dagplejer hver gang.

I Rebild Kommune gælder følgende principper for gæstepleje: Først benyttes de gratis pladser (ledig 4. barns plads) i en afstand af 10 km fra hjemmet. Derefter vil du få tilbudt en 5.barns plads ved en af dagplejerne i legestuegruppen eller i nærområdet.

Det er din egen dagplejer, der giver besked om, hvor dit barn skal i gæstepleje og da vores erfaring viser os, at der løbende sker ændringer, får du først besked 2-4 dage før selve dagen. Ved længere varende ferier får du besked mindst en uge forinden. Hvis du ikke ønsker at benytte gæsteplejetilbuddet, er det vigtigt, at du giver besked om det til dagplejeren, gæstehuset eller dagplejepædagogen hurtigst muligt. Du må benytte den faste dagplejers åbningstid i gæstedagpleje.

Folder om Gæstehuset

Shape Created with Sketch.