Hænder fra to personer bygger et hus af klodser med et hjerte på siden.

Ressourceteam

I Rebild Kommune har vi ikke et støttekorps som i mange andre kommuner. Her er ressourcen til støtteforanstaltninger i stedet udlagt til de enkelte områder, og det er dagtilbudslederen der overordnet skal sikre, at de professionelle omkring børnene har de nødvendige ressourcer og kompetencer til at støtte op omkring udviklingen for de børn som er hører indenfor normalområdet.

I vores dagtilbud bruger vi en del af de midler vi får tildelt til opgaven i vores ressourceteam, som består dagtilbudsleder, husenes daglige ledere og to ressourcepædagoger. Teamet mødes hver måned for at samle op på opgaver, og prioritere i indsatser og ressourcer.

Er dit barn i udfordringer, og har pædagogerne omkring dit barn brug for vejledning og sparring, kan de trække på de to ressourcepædagoger. Det kan være hjælp til observationer, til arbejde med legegrupper, beskrivelser til vores Pædagogisk Pyskologiske Rådgivning o.lign. Det betyder at du ind imellem også vil møde dem til netværksmøder omkring dit barn.

Når vi har valgt at organisere arbejdet på den måde, så er det ikke kun for at give den bedste hjælp til børn og pædagoger her og nu. Det er også for at sikre, at vores pædagoger gennem arbejdet med det enkelte barn, får mulighed for at kvalificere sit arbejde og blive endnu dygtigere.

Har du bekymringer omkring dit barns udvikling og trivsel skal du henvende dig til en pædagog i dit barns gruppe. Er det noget de har brug for hjælp til, så tager de fat i deres daglige leder og ressourceteamet.

Dagtilbudsleder

Jesper Johansen