Medicin

Som udgangspunkt udleverer vores medarbejdere ikke medicin. Det er de ikke uddannet til. Dette gælder alle former for kosttilskud, håndkøbs- eller receptpligtig medicin.

Har dit barn en kronisk lidelse eller andet som kræver en medicinsk behandling, og er det absolut nødvendigt at dit barn indtager medicin i børnehaven, skal der altid laves en aftale med husets daglige leder, og i dagplejen med dagplejepædagogen.

Lægen vil i langt de fleste tilfælde kunne ordinere et præparat til dit barn som skal gives morgen, eftermiddag og/eller aften, så medicinen ikke behøver at komme med barnet i børnehave.

Al medicin doseres i hjemmet og medbringes i medicinæsker. Æskerne markeres med ugedage og æsken skal være forsynet med barnets navn og cpr.nr. Medicinen opbevares i et aflåst skab, hvortil kun medarbejdere har adgang.

Har du spørgsmål vedrørende medicin til dit barn, skal du altid kontakte husets daglige leder, og i dagplejen skal du kontakte dagplejepædagogen.