Dispensation ved børnehavestart

Tidligere eller udsat børnehavestart

Hvis du ønsker at søge om dispensation til tidligere eller udsat børnehavestart vedr. dit barn, skal du selv søge om det. Det er en god idé at gøre det i samråd med dagplejepædagogen eller en medarbejder i barnets vuggestue.

En dispensation til tidligere eller udsat start i børnehave kan kun gives til børn med særlige pædagogiske, helbredsmæssige eller sociale behov jf. bilag 3 i styrelsesvedtægten for dagtilbud i Rebild Kommune. Dog er der yderligere muligheder grundet velfærdsaftalen i Rebild Kommune. Du kan tage kontakt til dagtilbudsleder Jesper Johansen, for at høre mere.

Bemærk at det er politisk besluttet, at der i Rebild Kommune ikke gives dispensation til at blive i en privat pasningsordning med tilskud udover de 2 år og 11 måneder.

Det er dig som forælder der skal udfylde ansøgningen, og det skal ske via Rebild Kommunes hjemmeside her.