Tid til samtale

I løbet af dit barns tid i dagpleje, vuggestue og børnehave, er der en række gange, hvor vi mødes med dig, for at snakke om dit barns trivsel og udvikling. Men det er ikke altid nok, og derfor skal du vide, at vi altid gerne tager en samtale med dig om dit barn.

Men for børnenes skyld skal aflevering og afhentning kun bruges til korte beskeder. Så når du henter og bringer dit barn modtager vi meget gerne beskeder omkring dit barn, som er vigtige her og nu og særligt for dagen i dag. Medarbejderne tager måske også fat i dig, når du henter dit barn, hvis der er noget særligt du skal vide. Det kan være barnet har slået sig, har været særlig ked af noget, eller har haft en helt fantastisk oplevelse.

Men når du henter og bringer dit barn, har medarbejderne ikke altid god tid til at snakke om særlige udfordringer og problemer omkring dit barn. Det gælder ind imellem også for vores dagplejere.

Har du bekymringer omkring dit barn, og har du behov for at snakke om det, så tag fat i en pædagog i dit barns gruppe eller dit barns dagplejer, og lav en aftale om at mødes til en snak.