Dagplejerne i Støvring Syd

En lille dreng kigger ud fra et legetårn

Velkommen til Dagplejen Støvring Syd

Dagplejen består  pr. 1.september  2021 af 14 dagplejehjem. I Dagplejen er dit barn en del af en lille gruppe på 4 børn, der bliver passet og passende udfordret  i dagplejers hjemlige omgivelser. Du vil møde engagerede medarbejdere, der i samarbejde med dig vil skabe en tryg og nænsom start i dagtilbud for dit barn.

Dagplejen er et pædagogisk miljø, hvor barnet har gode muligheder for at trives og udvikle sig og være sammen med omsorgsfulde og nærværende voksne.  Den mindre børnegruppe giver mulighed for mange interaktioner med den voksne i løbet af dagen, og børnene møder hver dag den samme voksne.  Vores mål er at børnene i denne ramme vil opleve en tryg hverdag, hvor de bliver set, hørt og taget alvorligt.

Hver enkelt dagplejer er en del af et legestuefællesskab med 3 kolleger. Du kan læse mere om legestue ved at klikke på fanebladet " Legestue".

Alle dagplejere i Støvring syd uddanner sig  i relation- og ressource orienteret pædagogik ICDP, som er en integreret del af den pædagogiske praksis. De gennemgår i kalenderåret 2021/22 kurset Sprogklar hvor de dygtiggør sig i barnets sproglige udvikling, og i at skabe gode sproglige miljøer for børnene.

Du kan læse mere om de værdier vi arbejder ud fra i "læreplansomslag Dagplejen"

Visitering af plads foregår udelukkende igennem Pladsanvisningen, og opskrivning foregår via den digitale pladsanvisning. Det betyder at den enkelte dagplejer ikke kan orientere dig om hun faktuelt har en ledig plads, selvom det kunne se sådan ud.

Læs mere om dagplejerne på deres egen side:

Connie Lynnerup Johansen

Heidi Poulsen