Hænder fra to personer bygger et hus af klodser med et hjerte på siden.

Forældrebestyrelsen

Medlemmer

Forældrebestyrelsen består af formænd- og kvinder fra husenes Forældreråd og en forældrerepræsentant for dagplejen. Medarbejdere i husene har en repræsentant i bestyrelsen, det samme gælder for medarbejderne i dagplejen, og dagtilbudsleder er sekretær for bestyrelsen.

Medlemmer til de lokale Forældreråd vælges på forældremøder i efteråret, men det er muligt at blive medlem i løbet af året. De lokale Forældreråd konstituerer sig med en formand inden januar måned, og i forbindelse med første møde i det nye år i Forældrebestyrelsen, konstituerer bestyrelsen sig med en formand.

Organiseringen af Forældreråd og Forældrebestyrelse er et forsøg under Velfærdsaftalen.

Møder og temaer, 2022

Her samler vi på møder i Forældrebestyrelsen, med opsamling på temaer som er blevet drøftet, og konkrete tiltag der arbejdes med.

November 2022 Forældrebestyrelsen arbejder videre med Analyse 2022 og udpeger markører for kvalitet til det videre arbejde i arbejdsgrupperne under analysen. * Dagtilbudsleder orienterer om status på samarbejdet med distriktsskolen (Karensmindeskolen) og skolen i byens andet distrikt (Bavnebakkeskolen), som udvides til ikke kun at handle om overgange, men også skal sikre netværk, samarbejde og udvikling på medarbejderniveau. * Forældrebestyrelsen orienteres løbende om økonomi og kapacitet, og bliver præsenteret for et udkast til et bud på en samlet rapport som fremadrettet udleveres og vendes på møderne. * Dagtilbudsleders forslag til opsamling på Forældrebestyrelsens arbejde via hjemmesiden præsenteres og drøftes. Siden vil indeholde korte opsamlinger og vil indeholde direkte links til bestyrelsens høringssvar, udtalelser o.lign. Der laves også en endelig aftale for udformning og indhold på Forældrebestyrelsens kontaktside. * Som opsamling på arbejdet med hjemmesiden orienteres Forældrebestyrelsen for de beskrivelser af praktiske forhold i institutionerne, som bestyrelsen første gang blev introduceret til i foråret. Nu er de færdige og vil være tilgængelige inden udgangen af november. * På opfordring fra forældregruppen beslutter bestyrelsen sig for at drøfte rammer og politik for hvad børnene tilbydes i forbindelse med børnefødselsdage i institutionerne.

Oktober 2022 Forældrebestyrelsen præsenteres for en kort gennemgang af Byrådets budgetforlig for 2023 og overslagsårene. * Bestyrelsen introduceres til arbejdet i Analyse 2022, som skal munde ud i et bud på en skole- dagtilbudsstruktur hvor økonomien hænger sammen, og hvor der samtidig er øget kvalitet. I første omgang har vi kigget på en række nøgletal for økonomi, normering, anvendelse af tomme pladser og gæstepladser i dagplejen, samt andelen af uddannede medarbejdere, som i Støvring Syd ligger som det højeste på dagtilbudsområdet. * På baggrund af henvendelse fra forældre redegør dagtilbudsleder for den proces som er i gang for at udvide samarbejdet med distriktsskolen (Karensmindeskolen) og skolen i byens andet distrikt (Bavnebakkeskolen). * På mødet besluttede bestyrelsen hvordan der findes nye medlemmer til de lokale Forældreråd, og hvornår man konstituerer sig som ny bestyrelse. * Dagtilbudsleder orienterer om ny opdatering i AULA, grundet strukturelle ændringer i KMD-i2, som bruges til pladsanvisning og håndtering af brugeradgange. Det skulle være sidste gang det bliver nødvendigt at ændre på opsætningen i AULA, som denne gang kun påvirker forældre med børn i vuggestuerne.

August 2022 Bestyrelsen har fået udleveret basisbudget for 2023 og overslagsårene. Materialet gennemarbejdes og der udvælges punkter til høringssvar. Der afholdes et opfølgende onlinemøde i september som opfølgning, og der udarbejdes denne gang et fælles høringssvar med Distrikt Støvring Nord. Overskrifterne er bl.a. minimumsnormeringer, den lave tildeling til området, den skæve tildeling til ledelse og administration i dagtilbuddenes tildelingsmodel og dagplejens vilkår. Høringssvaret kan findes nederst på siden.

2022-09 Høringssvar på budget 2023.pdf

Shape Created with Sketch.