Nana Stæhr

Mine værdier i arbejdet

Jeg lægger vægt på at
- give omsorg til det enkelte barn, så der er altid er plads til et ekstra kram
- skabe tryghed ved et hjemligt miljø.
- Støtte op om og hjælpe børnene med og få nogle gode relationer og venskaber i dagplejen
- udvise anerkendelse og sørge for at det enkelte barn bliver set og hørt.
- have fokus på børnenes kompetencer / ressourcer.
- Give dem et godt læringsrum
- En hverdag med faste rutiner.

Som person har jeg en positiv tilgang til tingende og jeg er altid i øjenhøjde med børnene, og jeg er tålmodig, rummelig og har et smittende godt humør.

Min hverdag med børnene

Jeg bestræber mig på, at børnene er ude hver dag i alt slags vejr. Vi skal have frisk luft, bruge kroppen og styrke motorikken. Vi har en dejlig lukket terrasse / have med sandkasse, rutchebane og en masse legetøj. Vi bor tæt på skov, grønne områder, stisystemer og stor nyanlagt fælles legeplads. Derudover har jeg en ladcykel med små sæder, så den indbyder til hyggelige ture i nærområdet.

Jeg tager altid en dag ad gangen, og ser hver morgen hvad dagen byder, og hvordan har børnene det. Ud fra det planlægger jeg dagen og dens aktivitet. Jeg er meget kreativ, og vil drage børnene ind i og male, tegne og klippe klister, alt efter hvad der passer med barnets alder. Vi vil synge og danse, og derved stimulere og styrke børnenes udfoldelse.

Vi har i forbindelse med vores køkken alrum og stue, lavet et åbent legeværelse, så man kan roligt sige at vores hjem indbyder til leg, sjov og spas.

Samarbejdet med forældrene

Et godt forældresamarbejde er utrolig vigtigt for mig. Hvor vi har en åben og ærlig dialog omkring jeres barn, som kan danne grundlag for en god hverdag for jeres familie. Jeg opfordrer jer derfor altid til at spørge ind, hvis der er noget i undrer jer over og ser frem til et godt og
åbent samarbejde med jer.

Jeg deler billeder via AULA, så i har et indblik i jeres børns hverdag hos mig Aula erstatter ikke den daglige kommunikation, for der vil selvfølgelig altid være tid til en snak om jeres barn i det daglige.

Legestue

Hver 14. dag mødes møder børnene og jeg med de andre i heldagslegestue. Vi går i legestue i Børnehuset Kronhjorten, Kronhjorten 2 i Støvring.

Tilsynsrapport

Rebild kommune har som mål at levere høj kvalitet på dagtilbudsområdet. Dette gøres ved, at de professionelle fagfolk - heriblandt de kommunale dagplejere - arbejder bevidst med at skabe en hverdag, som understøtter børnenes personlige, sociale og faglige udvikling. Kommunen etablerede sidst i 2016 en Tilsyns- og udviklingsafdeling, som har til opgave via systematiske tilsyn at sikre den daglige kvalitet i dagtilbuddene, herunder den kommunale dagpleje og samtidig skabe grobund for i fællesskab med dagplejens leder at udvikle kvaliteten yderligere.

Du kan finde den seneste tilsynsrapport som er lavet ved mig nederst på siden.

Billede
Ikon der forestiller en adressebog

Høje Støvring, 9520 Støvring.

Billede
Ikon der ofrestiller et ur

Åbningstider

Mandag til torsdag, 7:00 til 16:45 og fredag 7:00 til 16:00.

Billede
Ikon der forestiller en person

Om mig

Født i 1998, dagplejer siden februar 2021, gift og med to hjemmeboende børn.

Billede
Ikon der forestiller en brik til et puslespil

Uddannelse

ICDP og Sprogklar.