Karina Menne Jensen

Mine værdier i arbejdet

Hos mig er tryghed, ro og masser af knus og kram i højsædet. Jeg lægger vægt på i hverdagen at styrke børnenes selvværd igennem sprog, børnetegn, motoriske færdigheder og selvstændighed. Jeg arbejder efter pædagogiske læreplaner, hvor jeg tager udgangspunkt i det enkelte barn.

Min hverdag med børnene

Hverdagen hos mig er fyldt med en masse spændende ting, hvor børnene får brugt deres sanser. Det kan være en tur i nærområdet for at se køer, gravemaskiner osv. Vi snakker og mærker de ting, vi møder på vores vej. Det kan være dyr, der skal mærkes på – blomster, der skal plukkes.
Jeg går meget op i at børnene får brugt deres kroppe motorisk hver dag. Det gør vi inde, som ude, igennem leg - alt efter årstiden.

Hverdagen præges af sang, leg, højdelæsning, kreative og motoriske udfoldelser. Hos mig er børnene en del af hverdagens aktiviteter – lave mad, dække bord, rydde op og lære at tage tøj på/af selv. Det er for at hjælpe børnene til en god start til børnehavelivet.

Samarbejdet med forældrene

Det betyder meget for mig at have et godt samarbejde med forældrene, så de trygt kan aflevere deres barn hos mig. Derfor er det vigtigt med en god dialog omkring deres barns trivsel og dagligdag, så vi kan få den bedste tid for deres barn i dagplejen.

Aula er en sikker kommunikationsplatform hvor vi kan kommunikere med hinanden og samtidig få en del informationer igennem. På Aula vil jeg lægge billeder op på min side, så i kan få et indblik i, hvad vi laver. Aula erstatter ikke den daglige kommunikation, for der vil selvfølgelig altid være tid til en snak om jeres barn i det daglige.

Legestue

Hver 14. dag mødes møder børnene og jeg med de andre fra vores legestuegruppe Troldeungerne i heldagslegestue. Vi går i legestue i Børnehuset Kronhjorten, Kronhjorten 2 i Støvring.

Tilsynsrapport

Rebild kommune har som mål at levere høj kvalitet på dagtilbudsområdet. Dette gøres ved, at de professionelle fagfolk - heriblandt de kommunale dagplejere - arbejder bevidst med at skabe en hverdag, som understøtter børnenes personlige, sociale og faglige udvikling. Kommunen etablerede sidst i 2016 en Tilsyns- og udviklingsafdeling, som har til opgave via systematiske tilsyn at sikre den daglige kvalitet i dagtilbuddene, herunder den kommunale dagpleje og samtidig skabe grobund for i fællesskab med dagplejens leder at udvikle kvaliteten yderligere.

Du kan finde den seneste tilsynsrapport som er lavet ved mig nederst på siden.

Billede
Ikon der forestiller en adressebog

Højdedraget, 9520 Støvring.

Billede
Ikon der ofrestiller et ur

Åbningstider

Mandag til torsdag, 6:45 til 16:30 og fredag 6:45 til 15:45.

Billede
Ikon der forestiller en person

Om mig

Født i 1971, dagplejer siden maj 2016, gift og med et hjemmeboende barn.

Billede
Ikon der forestiller en brik til et puslespil

Uddannelse

ICDP, Sprogklar, Barnets første 1000 dage.

Billede
Ikon der forestiller en trædepude fra et dyr

Husdyr

To små hunde.