Dagtilbuddene Støvring Syd

"Det at være barn har en værdi i sig selv. Barnet skal ikke alene forberedes på at blive voksen, men også støttes og værdsættes i sine første år."

Om Dagtilbuddene Støvring Syd

• Vi er 12 dagplejere i distriktet og 5 børnehuse Toppen, Svanen, Spiren, Klepholm og Fuglsang Vi ligger i dejlige omgivelser tæt ved Mastrup-søerne og Klepholm-området tæt ved Lindenborg Å og med let adgang til Rold Skov og Rebild Bakker.
  • Vi afleverer vores børn til Bavnebakkeskolen og Karensmindeskolen.
  • Vi nyder stor opbakning i vores forældregruppe, og har en meget aktiv og engageret forældrebestyrelse.
  • Vi er ca. 100 medarbejdere i den samlede organisation.
  • Ledelsen består af 1 dagtilbudsleder og 5 daglige ledere.

Dagtilbuddene Støvring Syd består af:

• Børnehaven Svanen – en værkstedsopdelt børnehave med 55 børn. Daglig leder er  Charlotte Theilmann.
  • Børnehuset Spiren – en integreret institution med 15 vuggestuebørn og 43 børnehavebørn. Daglig leder er Charlotte Harboe Rasmussen.
  • Børnehuset Toppen – en integreret institution med 20 vuggestuebørn og 60 børnehavebørn. Daglig leder er Kinnie Svendsen.
  • Børnehuset Klepholm – en integreret institution med plads til 40 vuggestuebørn og 80 børnehavebørn. Daglig leder er Ann Andersen.
  • Børnehuset Fuglsang - en nybygget integreret institution med plads til 30 vuggestuebørn og 60 børnehavebørn. Daglig leder er Anja Torp Sørensen.
  • Dagplejen Støvring Syd – med 12 dagplejere. Dagplejepædagog er Connie Møller.

I Støvring Syd

Vi arbejder i Støvring Syd i en kultur hvor værdierne er tryghed, nærvær, fællesskab og faglighed. Vi trives i en anerkendende kultur, hvor børn mødes med åbenhed, hvor de voksne afstemmer sig og guider ud fra ICDP og COS som arbejdsmetoder. Vi er nysgerrige på hinandens handlinger og udvikler pædagogikken i dialogen. Vi tager ofte kreative løsninger i brug for at imødekomme en bedre hverdag for det enkelte barn.

I det daglige arbejde vægter vi et åbent og dialogbaseret forældresamarbejde højt. Der er et tæt og åbent samarbejde med forældrebestyrelsen, hvor der er en åben dialog omkring hvad der rører sig i dagtilbuddet og vores lokalområde.

Samhørigheden mellem vores dagplejere og husene er vigtig og essentiel for vores åbne samarbejde, pædagogiske udvikling og retning. Sammenhængskraften styrkes med fælles møder ca. 6 gange årligt.

Vi har et mangeårigt og udvidet samarbejde med Karensmindeskolen på bestyrelses-, ledelses-, medarbejder- og børneniveau ud fra en tænkning om helhed i læring 0-16 år. Vores samarbejde med overgang til Bavnebakkeskolen er i fokus og under udvikling. Vi har ligeledes et åbent og nært samarbejde på ledelsesplan med dagtilbudsledelsen i Støvring Nord, for at skabe den bedste sammenhængskraft i Støvring by.

Se mere om de enkelte institutioner og dagplejere under punkter i menuen.

At evaluere handler om at blive klo.pdf

Shape Created with Sketch.